Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Şeytan Senin İçindedir-Aşık Dertli'ye cevap-indir

Aşık Dertli denen bir edebsizin
dillendirdiği ve edebiyat kitaplarımıza
kadar giren şiir
ve
bu şiire cevap!

********
DERTLİ şöyle gevelemişti:

Şeytan Bunun Neresinde?


Telli sazdır bunun adı
Ne ayet dinler, ne kadı
Bunu çalan anlar kendi
Şeytan bunun neresinde?

Abdest alsan aldın demez
Namaz kılsan kıldın demez
Kadı gibi haram yemez
Şeytan bunun neresinde?

Venedik'ten gelir teli
Ardıç ağacından kolu
Be Allahın şaşkın kulu
Şeytan bunun neresinde?

İçinde mi, dışında mı
Burgusunun başında mı
Göğsünün nakışında mı
Şeytan bunun neresinde?

Dut ağacından teknesi
Girişten bağlı perdesi
Behey insanın teres'i
Şeytan bunun neresinde?

Dertli gibi sarıksızdır
Ayağı da çarıksızdır
Boynuzu yok, kuyruksuzdur
Şeytan bunun neresinde?

Aşık Dertli



İŞTE BU EDEBSİZE CEVAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Dertli’ye cevap

“Hani şeytan nerde?” dersin
Şeytan senin içindedir!
Küfre varan söz edersin
Şeytan senin içindedir!

Hakkı görmez gözün varmış
Teli bozuk sazın varmış
Ne edepsiz ağzın varmış
Şeytan senin içindedir!

Damarına girmiş şeytan
Odur seni saçmalatan
İflah olmaz dil uzatan
Şeytan senin içindedir!

Dertli imiş senin adın
Hakikati bulamadın
Nerde imiş bilemedin
Şeytan senin içindedir!

Övüyorsun bâtıl yolu
Cücelere dedin ulu
Rabbimizin ahmak kulu
Şeytan senin içindedir!

Kel başında sarığın yok
Ayağında çarığın yok
Filden farkın kuyruğun yok
Şeytan senin içindedir!







Bu şiiri kaside şeklinde dinlemek isteyenlere:

http://dosyam.net/?id=2b7db7



*****************************
Aşık Dertli Kimdir?

1772 - 1846

HAYATI
1772 yılında Bolu Çağa'nın Şahnalar köyünde dünyaya geldi. Asıl adı İbrahim. 1846'da Ankara'da öldüğü sanılıyor.

Çobanlık yaptı. Gezici aşıklardan saz çalmayı öğrendi. Gençliğinde İstanbul ve Konya'ya gitti. Mısır'a gidip 10 yıl kaldı. Köyüne dönüp evlendi, tekrar İstanbul'a gitti.
Fesi öven redifli bir kaside yazdı. Ödül olarak Çağa'ya ayan atandı.
Topladığı vergileri zimmetine geçirdi. Görevden alınınca bunaldı intihara kalkıştı. Daha önce Lütfi mahlasını kullanıyordu, bu olaydan sonra Dertli mahlasını kullandı. Ankara, Çankırı, Zile, Amasya'yı dolaştı. Ankara'ya döndü, burada öldü. Koyunpazarı Semti'ndeki mezarı yol açılırken kayboldu.

Divan türündeki şiirleri başarılı değildir. Asıl ününü hece vezinli şiirleriyle kazandı. Alevi-Bektaşi inançlarına bağlıdır. Ağır bir dil kullanır, şiirlerinde toplumsal eleştiri ve taşlamalar öne çıkar.

ben bu şiiri ilk defa okuyorum yaa hangi edebiyat kitabında

ve müslümanım diyen içi fil dışı insan olanlar alırlar bunu edebiyat kitabına koyarlar heee daha ne diyelim yaaa biz buna

allah dertlerine cefalarına şifa versinn..


ADIGÜZEL

TRT'de Aşık Dertli'yi anlatan
bir belgesel seyretmiştim.
Bu şiire geniş bir yer ayrılmıştı bu belgeselde...

Hop Hopppp Agar olda molla desinler...Bu siteden herkes kendi görüşünü bildirir.. Sen maşallah çok iyi anlamışsın dertliyi.. Konuşmalarından belli oluyor...Önce adam gibi konuşmayı ögren sonra onu bunu eleştir.. Kendi fikrini bile savınamıyorsun ki tutmuşsun bide yukarıda ismi zikredilen adamı savunmaya kalkıyorsun....yazık...

Ayrıca Arkadaşlar Dertli denen şahıs öleli kaç yıl olmuş..Siz ona istediginiz kadar cevap yazın adam size cevap veremedikten sonra neyini eleştiriyorsunuz.. Ayrıca tarihte neler yaşanmış bilinmezki.. Bu olayın üstünden en az 150 yıl geçmiş...

Mehmet Akifte Safahatta Ki bir şiirinde Abdulhamit Hana Kızıyor.. O zaman Mehmet akife de mi kızacagız...Hayır asla...

Belki bu olayda onun gibi bir hadisedir..İyi araştırmadan konuşmamak lazım konu hakkında...

njtbcrn arkadaşımızın yorumu sadece küfür içerikli olmasından dolayı yayından kaldırılmıştır. yayında kaldığı süre içerisinde karşılaşanlaradan özür dileriz...

lütfen birazdaha dikkatli bir şekilde yorumlarımızı fikirlerimizi belirtelim...

ADIGÜZEL

arkadaşlar gezerken siteye rastladım aşık dertli ile ilgili bu tartışma bence çok yersiz olur çünkü nerde duduğu gayet açık ve net bakmayın siz pentagramın şiirini alıp ta değiştirdiğine(yada değişmiş versiyonunu kullandığına) adamın hayatı tamamen nihandır. oradaki "Ne ayet dinler, ne kadı" aslen ne ayan dinler ne kadı olacaktır; bilindiği üzere dertli Geredelidir ve yaşadığı dönemde ayan devri sürmektedir halen ayan soyadlı kişiler yada namı ayan olan aileler geredede mevcuttur. Bir başka sebepte bölgenin coğrafik konumu; yaşayan insanların asi olabilmesine sebep olmasındadır halen gidin halen aynı tablo bu coğrafyada mevcuttur unutulmamlıdırki dertlinin hicivleri de meşhurdur. uzun olacak ama dertli ve talebelerinin hepsi bilindiği gibi alevilik ve bektaşilik kültürü ile ilgisi ancak gönül bağı olabilir; dertli halveti tarikatına mensuptur halveti tarikatı gerede ve civarında yoğun olarak taraftara sahiptir. (nakşibendi şabaniyye halveti) halşen devem etmektedir bu tarikat. neyse olayları o zamana göre değerlendirmek gerekir şimidye göre yorum yapmak saçma olur ki o coğrafyayı bilmeden dertli ile ilgili yorum ne kadar isabetli olur. dertlinin talebesi olan aşık figaninin kahveyi çok sevdiği bazen gittiği yerlerde hiç kahve içmezken bazende 40 bardak kahve içtiğini biliyormusunuz. bu insanları anlamak zordur.... saygılar

dertlinin adı ve şiirleri binlerce yıl yaşayacak ona hakaret eden yazdığı iğrenç karalamanın altında adını kullanamayan bir zavallıdan başka kim olabilir


Serbest Kürsü

MollaCami.Com