Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Oruç tutmanin sevâbi

Oruç tutmanin sevâbi

Allahü teâlâ,yapilan amellerin karsiligini,o amelin durumuna göre,degisik olarak vermektedir.Ibâdetlerde, iyiliklerde bire karsi ondan,yedi yüze kadar ihsan etmektedir.Orucun sevabini ise,“Karsiligini ben veririm” buyurmustur.Hadîs-i serîflerde buyuruldu ki:

“Ameller,Allahü teâlâ katinda yedidir.Ikisi vâcibi gerektirir.Ikisi misli iledir.Birisi on katdir.Birisi yedi yüz mislidir.Birisinin sevabini ise Allahü teâlâdan baska kimse bilmez.Vâcibi gerekli kilan amellerden birincisi sudur ki,Allahü teâlâya ortak kosmadan ihlâsla kulluk yapana Cennet vâcib olur.Ortak kosarak ölene ise Cehennem vâcib olur.Misli ile olan amelden birincisi,günah isleyene misli ile karsilik verilir.Digeri ise,iyi amel için niyyet ettigi seyi yapamiyana yapmis gibi sevap verilir.

Bire on verilen amel,iyiliklerin sevâbidir.Kötülüklerin günahinin aksine iyiliklere bire on sevap verilir.Bire yediyüz sevap verilen amel,helâl malindan Allah yolunda vermektir.Sevabini yalniz Allahü teâlânin bildigi amel, Allah için tutulan oruçtur.Onun karsiligini Allahü teâlâdan baska kimse bilmez.”

Allahü teâlânin,“Âdem oglunun her ameli kendisi için, yalniz orucu benim içindir.”buyurmasi,kiyâmet günü olunca, Allahü teâlâ kuluna hesap sorar.Öyle ki hiç sevabi kalmaz. Yalniz orucu kalir.Bunun üzerine Allahü teâlâ,kulun ihtiyâci olan sevap kadar kendi fazlindan ihsân edip, kulunu orucu sebebiyle Cennete sokar.

Herkesin sevâba ihtiyaci ayni degildir.Cenâb-i Hak da orucu sebebiyle kuluna bol bol ihsanda bulunur.Cenâb-i Hakkin, “Orucun karsiligini ben veririm” buyurmasinin hikmetlerinden biri sudur: Allahü teâlâ,kula mahsûs olan yemek ve içmek gibi seylerden münezzehtir.Oruç tutmakla Cenâb-i Hakkin ahlâkindan birine yapisilmis olur.Bununla çok sevâba kavusulur.Hadîs-i serîfte buyuruldu ki:

“Oruçlunun,aksam iftâr zamanindaki duâsi reddolmaz.”

“Üç sinif kimsenin duâsi reddolmaz: Oruçlunun iftar zamanindaki duâsi,âdil devlet reisinin duâsi ve mazlûmun duâsi.”

“Üç sinif kimse vardir ki,Allahü teâlâ onlarin duâsini geri çevirmez: Iftâr edinceye kadar oruçlunun duâsi,yardim olununcaya kadar mazlûmun duâsi ve evine dönünceye kadar misâfirin duâsi.”

“Her seyin zekâti vardir,bedenin zekâti da oruçtur.”

Zekât veren,çok sevaba kavustugu gibi,malinin kirinden de kurtulmus olur.Oruç tutanin da bedeninde bulunan ba'zi hastaliklar yok olur.Nitekim hadîs-i serîfte “Oruç tutun, sihhat bulun!”buyuruldu.

Oruç tutmanin sayisiz fazîletlerine eksiksiz kavusabilmek için orucu sartlarina uygun olarak tutmaga çalismalidir.

365 gün dua

Huzur Damlalari

Selam Sevgi ve Dua Ile

Oruç tutmayanlar

Mazeretsiz oruç tutmamak günahtir,Islâmî degerlerin sosyal agirliginin bulundugu yerlerde bu davranis ayip da sayilir. Günahlara ve ayiplara karsi toplumun tepki göstermesi tabîidir ve kaçinilmazdir,ancak bu tepkinin amaci,nefret ettirmek,insani meselâ günahkâr iken kâfir(inkârci) kilmak, toplumun düzenini bozmak ve fitne çikarmak degil,irsâd ve islâh etmek,düzeltmek,egitmek,yola getirmek,sevdirerek benimsetmek olmalidir.

Orucu açikça,göstere göstere yiyenlere karsi bazi zamanlarda ve mekânlarda asiri tepki gösterildigi,meselâ bunlarin oruç tutanlar tarafindan dövüldügü medyada ileri sürülüyor.Bunun yaygin olmadigi açik bir gerçek; çünkü oruç tutmayanlarin onda biri bile oruç tutanlar tarafindan dövülseydi ülkemizde her gün binlerce vak'a meydana gelirdi.

Nadir de olsa asiri tepkiler bulunabilir,bu tepkilerde oruç tutanlarin kusurlari da bulunabilir,ancak meshur deyisle “Hirsizin hiç suçu yok mudur?” Hattâ bazilari sirf hâdise çiksin,Islâm'in ve Müslümanlarin imaji çirkin görünsün diye tertip ve tahriklerde bulunmus olamazlar mi? Bu sorulara cevap teskil eden bir hikâye,bir de siir nakletmek istiyorum:

Yahudi'nin biri mahallelerde dolasip incik boncuk,seker, sakiz vb seyleri,mal karsiligi satiyor ve Müslümanlari kandiriyormus.Akilli bir Müslüman çocuk durumun farkina vararak arkadaslarini uyarmaya kalkisinca Yahudi satici, çocugu çaktirmadan çimdiklemis,cani aciyan çocuk aglamaya baslayinca da ondan daha yüksek sesle kendisi aglamis, gürültüye büyükler gelmisler,Yahudi –çocugun agzini açmasina firsat vermeden-“Bu çocuk beni çimdikledi” diye sikâyette bulunmus,çocuk bir tokat da büyüklerden yemis, aglayarak evinin yolunu tutmus,bir daha aklini kullanmamaya azmetmis.

Oruçluyu tahrik etme kastina yönelik bir davranis ve bunun sonucunu M.Akif söyle dile getirmis:

Saat on bir sularindaydi vapur beklerken
Yolcular Bafra'yi tellendirivermez mi sana...
Hayir oglum,nasil olduysa apistim kaldim
Cocugun tavri degismisti.Dedim: “Bak Asim,
Dalasirsan bu heriflerle üzersin babani.”
Içlerinden biri,hem süphesiz en kaltabani
Üç nefes püfleyerek burnuma : “Sen söyle hoca!
Neye baglanmali hayvan gibi hâlâ oruca?”
Deyivermez mi,tabîî senin oglan tokadi,
Herifin yirtilacak agzina kalkip yamadi...
Galiba pek cani yokmus ki yuvarlandi lesi
Asil itler gerideymis,kosarak dördü besi
Ansizin serdiler evlâdimi karsimda yere
Ben sasirmis “Aman oglum” demisim bir kere...
Bu çomarlarda o vaz'iyyete gelmislerdi
Hepsinin hakkini Allah için oglan verdi!...
Müslümana düsen hikmet,merhamet,hosgörü ve sevgi...
Her duydugunu dogru sanmak ve hemen Müslümanlari suçlamak da yanlis.

Alinti

Selam Sevgi ve Dua Ile

Sevgili Haci Ali

cok onemli bir konuya deginmissin

selametle


Hayatin Icinden Islam

MollaCami.Com