Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


KAZANAMAZI KILINIRKEN VAKİTNAMAZLARININ SÜNNETLERİ TERKEDİLİRMİ

KAZANAMAZI KILINIRKEN VAKİT NAMAZLARININ SÜNNLETLERİ TERK EDİLİRMİ ACABA AYDINLATIRSANIZ SEVİNİRİM VE BENDE YENİ SİTENİZE KAYIT OLDUGUM İÇİN ACABA BÖYLE SORULARI YANITLIYORMUSUNUZ AÇIKÇA BİLMİYORUM AMA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..

Üyeliginiz hayırlı olsun yakupaltun kardeşim..:) hoş gelmişsiniz.. Sorunuza cevap olarakta....
Kaza namazı kılınırken Vakit namazının sünneti terkedilmez kardeşim.. Önce vakit namazının sünneti kılarsınız daha sonra kaza namazını eda edersiniz..

" Tel tel ve iple iplik dikseler de ağzımı ;
Tek ses duysalar ; ALLAH... Yoklayanlar nabzımı . "

Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. Bu sünnetlere niyet edilmesi evladır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi, haklarında nakil bulunan nafile namazlar da böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evladır. Çünkü bu sünnetler, farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise, muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.
Bununla beraber namazları kazaya bırakmak günahtır. Bu günahdan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Allah'ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir? Hem bir kısım vakit namazlarını kazaya bırakmak, hem de diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı? (Büyük İslam İlmihali)

Üyeliğiniz hayırlı olsun kardeşim...

Farz nemezın önemi o kadar büyüktürki ,cebrail as.biner yıl süren iki rekat namazından
daha faziletli görmüştür yüce mevlamız.peygamber as.sebebini sorduğunda cebraile ben
emretmedim onu kendiliğinden kıldı,oysa kullarım sırf ben emrettiğim için ibadet ederler buyurmuştur.onun içindirki geceler boyu ibedetten,sabah namazının iki rekat farzı daha efdaldir.ancak bizim ihmalimizden dolayı kazaya kalan namazlarımızıda aynı hasasiyetle
kılmamız gerekirken,ümmeti olmakla öğündüğümüz peygamberimizin bütün sünnetlerini
terk ederek kaza kılmak hiçte doğru değildir.zira yarın kıyamette sünnetlerini terk ettiğimiz peygamberimizin yüzüne nasıl bakarın.saygılar.

Degerli Kardesim YAKUPALTUN, hosgeldiniz.Burada sorulariniz cevapsiz kalmaz biiznillah birileri cikar onlari cevaplamak icin.

Su HADIS I KUDSI yi hatirlatmakta fayda var.

"Bil feraaizi necaa minnii abdii,ve binnevaafili yetegarrabu ileyye"

Manasi: Farzlarla kulum benden(azabimdan) kutulur, nafilelerle de(sunnette dahildir Nafile kelimesi) bana yaklasir.

Imam i Safi RHA in ictihadidir sizin dediginiz. Fakat o bu ictihadi, kazalarin ehemmiyetine binaen soylemis olup, sunneti terkedin demek degil,bilakis Kendileri RHA bir cok musned ve mursel(bunlari cogu yapmaz) sunnetleri de tatbik etmistir. Su halde her namazdan sonra Kaza edilip, sunnetlere de ehemmiyet vermek lazim. Bilhassa su devrimizde,73 firkaninda 73 e ayrildigi su devrimizde,yani sunnetleri uygulamayan insalarin oldugu su devirde bilhassa yapmak lazimdir hatta elzemdir.Yoksa Cenab i Hakkain "Nafilelerle bana yaklasir" Sozune nasil mazhar olacagiz. Ayni zamanda kardesleriminde soyledigi gibi,Sunnetleri Yapmak Sefaati Azime yi icab ettirir.Vesselam

Sevgili YAKUPALTUN;

Sorduğunuz soruya üye kardeşlerimizden tatminkâr cevaplar gelmiş. Hepsi de güzel, doğru ve isabetli. Özellikle RÂBİA kardeşimizin, Ömer Nasuhi Bilmen merhumun B. İslâm İlmihali'nden yaptığı nakil doyurucu. Allah râzı olsun.

Ben de meseleyi tavzih ve toparlamak adına kısaca bir şeyler ilave etmek istedim.

Birincisi, bu sorduğunuz meselenin hangi mezhebe göre cevabını istediğinizi belirtmemişsiniz. Haliyle arkadaşlarımız da, kahir ekseriyeti Hanefi olan ülke insanımızı ve sizin de adı geçen mezhebe mensup olabileceğinizi dikkate alarak bu mezhebin görüşlerini dile getirmişler. Mesele o açıdan doğrudur. Meşhur usûl-i fıkıh kaidesine göre, "Taksıyr teshîle vesîle olmaz". Yani hem kusur işleyeceksin, hem de bu işlediğin kusur sana o hususta kolaylığa sebep olacak. Bu imkânsız. Hem farz bir ibadeti zamanında yapmayıp kazaya bırakarak kusurda bulunacaksın, hem de bu kusurunla, sünnetleri edadan muafiyet gibi bir kolaylığa konacaksın. Hanefi âlimlerine göre böyle bir şey yok.

İkincisi, hadis-i şerifte de belirtildiği gibi, yarın kıyamet günü, kişinin farzlardaki noksanları zaten nafilelerle ikmâl edilip tamamlanacak. Yani yapılacak nafileler hiçbir şekilde boşa gitmiş olmuyor ki terk edilsin.

Üçüncü olarak da, bu meselenin nereden ve nasıl kaynakladığı hususunu ele alalım isterseniz... Bu mesele -maalesef- bazı kardeşlerimizin Şâfiî mezhebinin bu husustaki içtihadını, sanki tek ve mutlak hükümmüş gibi sunmaları, anlatmaları yüzünden ortalıkta kafa karıştırmaya devam etmektedir. Bu gidişle daha da çok devam edeceğe benzemektedir. Oysa kısaca; üzerlerinde kaza borcu olan kardeşlerimiz, şayet Şâfiî mezhebine mensup iseler, nafile kılamazlar. Öncelikle kaza borçlarını ödemeleri gerekir, deyiverseler mesele kalmayacak. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi, Şâfiî mezhebinin bu husustaki görüşünü, diğer Ehl-i Sünnet mezheplerinin de ortak görüşü gibi ifade etmeleri, meseleyi böylesine çetrefil bir hale sokuyor. Biz de ikide bir, belli aralıklarla -deyim yerindeyse- Amerika'yı yeniden keşfe mecbur kalıyoruz.

İnşaallah buradan yaptığımız bu hatırlatmayı duyarlar ve bu meseleye artık bir nokta koymanın zamanının geldiğini idrâk ederler, diye umuyorum şahsen... Üstüne üstlük, bu kardeşlerimiz de Hanefî olduklarını söylüyorlar. Her neyse...

Rabbim, itikaden-amelen-ahlâken Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat çizgisinden kıl kadar, hatta iğne ucu kadar dahi ayırmasın. Telfîk-ı mezahib tehlikelerinden bizleri, topyekün Ümmet-i Muhammed'i ve evladını muhafaza eylesin.

Herkese selam ve muhabbetler...

Hz. Mevla bütün mü'minleri ülfet ve ünsiyetten ayırmasın.

Üyeliğiniz de hayırlı-uğurlu olsun.

Kısaca; üzerlerinde kaza borcu olan kardeşlerimiz, şayet Şâfiî mezhebine mensup iseler, nafile kılamazlar. Öncelikle kaza borçlarını ödemeleri gerekir, deyiverdik.Kardesim.Vesselam

Selamın Aleykum... Şunu unutmamak gerekir ki farz namazlarının kazası vardır ama sunnet namazlarının kazası yoktur... Zaten bugün saat 09.30 daki kanal 7 deki programın konusu da buydu... Hocamız da aynen buna değinmiş ve önceliğin vakti geçmemiş olan sünnet namazlarından olması gerektiği üzerinde durmuştu...
Selam ve dua ile...


Soru ve Cevap

MollaCami.Com