Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


TÖVBE

Dönmek, rücü etmek. Tövbe etti demek, döndü, pismanlik duydu demektir. Yani Allah-u Zülcelal'in emir ve hukumleri dahilinde yasakladigi seyleri terk edip, helal kildigi seyleri yapmaktir. Kur'an-i Kerim'de Allah-u Zülcelal söyle buyuruyor:


"Ey iman edenler, hepiniz toptan Allah-u zülcelal'e tövbe ediniz, umulur ki hepiniz felah bulursunuz. " (Sure-i Nur-31)

Hazreti Peygamber (sav) bir Hadisi Seriflerinde söyle buyuruyor :

" Günahtan tövbe eden günahsiz gibidir. Allah (c.c.) bir kulunu sevdimi günah ona zarar veremez.( çünki tövbe etmesini nasib eder.)"

Enes (R.A.) diyor ki : Rasulu Ekrem (sav) Bu Hadisi Serifi söyledikten sonra akabinde su Ayeti Kerimeyi okudu :

" Süphesiz ki Allah (c.c.) tövbe edenleri sever, tertemiz olanlari sever."(Bakara Suresi-222)

O sirada Ashab-i Kiram sordu :

- Ya Rasulallah (sav) tövbenin alameti nedir ?

Hz peygamber (sav) söyle dedi.

- " Pismanlik, nedamet."

Hz. Peygamber (sav) yine birgün söyle buyurdu :

" Allah-u Zülcelal'in en çok sevdigi kimse tövbe eden gençtir."

Allah(c.c.) korkusu herkeste bulunmalidir.
Çünkü Allah(c.c.), emrini tutmayan kimselere azap edecegini buyurmustur.
Sayet insan yaptiklarindan hesap sorulmayacagini bilse herkes korkmadan günah isler.
Bundan dolayidir ki Allah(c.c.) hiç kimseye söz verip seni cehennemden azat ettim dememistir.

Fakat hiç kimsede Allah(c.c.)'nun rahmetinden de ümitsiz olmamalidir.
Sayet insanin günahi yer ve gök tabakalari kadar olsa,
yinede Allah(c.c.)'nun rahmeti bütün günahlardan çoktur.
Tövbe eden kimse Allah (c.c.)'yu affedici bulur.
Allah (c.c.), peygamberleri hariç günahsiz hiç kimse yoktur.
Devamli olarak günah isleyip, tövbe etmemek, dua ve niyazda bulunmamak
o kimsenin küfre yaklasmasina sebeb olur.
Devamli islenen günahlar küçük günahlar bile olsa Allah(c.c.) katinda büyük günah gibi olur.

insan günah islemeye devam ederse büyük zararlara ugrar.
Bu büyük zararlarin birisi de Allah (c.c.)'nun azabindan emin olmaktir,
Günahlara devam eden kimse Allah (c.c.)'nun azabindan kendisini emin hisseder.

Allah (c.c.)'nun azabindan emin olmak ise o kimsenin günaha
ve emre itaatsizligine devam etmesine sebeb olur.
insanin, isledigi günahlara tövbe etmemesi, pismanlik duymamasi,
günah islemekte devam etmesi onun imaninin gideceginin alametidir.

Öyleyse,insan günah isledikten hemen sonra pismanlik duyup tövbe etmeli
ve Allah'a (c.c.) yalvarmalidir.
"Yarabbi ! Ben pismanim, bütün yapmis oldugum günahlardan, keske yapmasaydim.
insaallah bir daha ben yapmayacagim..." Sen sefkat ve rahmet sahibisin diye yalvarip yakarmalidir.
Ben çok ibadet ettim, çok namaz kildim,
çok oruç tutdum diyerek yaptigi ameline güvenmekle kurtulacagini ümit eden kimse mutlaka
bir aldanis içindedir.
insan ne kadar ibadet yapmis olsa, seytan kadar yapmis olamaz.
Seytanin felakete gitmesi, yapmis oldugu ameline güvenerek, gururlanmis olmasidir.
Amelini görüp gururlanmasi, kibirlenmesine (büyüklenmesine) ve oda felaketine sebeb olmustur.
Allah-u Zülcelal hepimize razi olacagi sekilde ameli salih
ve nasuh tövbesi nasib etsin (AMiN)." [green]NERGiS_i SANi[/green]

cok onemli

"""Allah-u Zülcelal hepimize razi olacagi sekilde ameli salih
ve nasuh tövbesi nasib etsin (AMiN)."""" AMiN

Güzel paylasiminiz için Allahrazi olsun kardesim

Selamün Aleyküm. Allah'in Rahmeti ve Bereketi Üzerinize Olsun. Hayirli Günler


İz Bırakanlar ( İslam Büyükleri)

MollaCami.Com