Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Takvim De Bugün

Bugün 23 Mart 2006 Safer:23 Mart:10 Kasim:136 Sait Nursi’nin Vefati (1960)

[iMG]http://static.flickr.com/30/39468958_25626c485d_b.jpg[/iMG]

MÜSLÜMAN MÜSLÜMANCA YAsAMALiDiR
Müslüman, müslümanca yasamalidir. Geceleyin tehecc

Bugün 24 Mart 2006 Safer:24 Mart:11 Kasim:137 Harun Resit’in Vefati (809)

[iMG]http://static.flickr.com/24/40429742_8c68c36760_b.jpg[/iMG]

[COLOR=#FF0000]FELAK S

Niyetiniz ve emeGiniz için tesekkür ederiz. Allah razi olsun kardes. Basli basina bir site olmus nerdeyse. Ben biraz hizlica göz attim ama. Tesekkürler.

Bugün 28 Mart 2006 Safer:28 Mart:15 Kasim:141 Antep Müdafaasi ve sahin Bey’in sehit Edilmesi (1920)

[iMG]http://static.flickr.com/23/40425483_a26645e522_b.jpg[/iMG]

sEYTAN: DETAYLARA DALDiRiRMümin Allah rizasini kazanmak için en saGlikli ve doGru yollari seçmelidir. Bos islerle hiç vakit kaybetmez. "su halde bos kaldiGin zaman, durmaksizin (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et" (insirah Suresi, 7) ayetine uyarak, üzerine aldiGi her salih ameli bir an önce bitirip bir yenisine geçer.
Fakat insan yaptiGi isi Allah'in rizasini gözetmeden yapiyorsa, seytanin pek fark edilmeyen bir oyununa karsi korumasiz düsebilir. Bu oyun insanlari gereksiz detaylara daldirmaktir. Bu tuzaGa düsen kisi, kafasi karmakarisik, bin bir türlü detaya takilmis, esas amaçtan tamamen uzaklasmis, hatta ne yapmasi gerektiGini bile hatirlayamayan bir hale gelir.
Allah Kuran'da buna örnek olarak Hz. Musa'yi verir. Hz. Musa kendi kavmine, yani israiloGullari'na, Allah'in onlardan bir siGir kesmelerini istediGini haber verir. Buna karsin kavmi siGir hakkinda gereksiz birçok ayrinti sorup, ibadeti bir türlü yerine getirmez. Ancak istedikleri bütün ayrintilari öGrendiklerinde "...simdi gerçeGi getirdin..." derler. Fakat bu ibadetin amacindan nasil uzaklastiGi ve kavmin neredeyse Allah'in emrini yerine getirmeyeceGi daha sonraki ayette belirtilir: "... Böylece ineGi kestiler; ama neredeyse (bunu) yapmayacaklardi." (Bakara Suresi, 71)
Bu arada israiloGullari'nin kendilerine siGir kesme emrini getiren Hz. Musa'ya söyledikleri "bizi alaya mi aliyorsun?" (Bakara Suresi, 67) seklindeki küstahça söz de, o anda imandan çok inkara, yani seytana yakin olduklarini göstermektedir.
Bu mantiGin altinda seytanin yukarida bahsedilen hilesi yatmaktadir. Günümüzde bazi toplumlardaki din anlayisi, seytanin bu etkisiyle sekillenmistir. Birçok insan Allah'in dini adi altinda detaylara boGulmus. Kuran'dan uzak bir din yasamaktadir.

[iMG]http://static.flickr.com/32/40425498_23d23b6ab4_b.jpg[/iMG]

Bugün 29 Mart 2006 Safer:29 Mart:16 Kasim:142 Malazgirt Muharebesi (1071)

[iMG]http://static.flickr.com/24/40425484_cd33b99816_b.jpg[/iMG]

KAiNATiN YARATiLisi VE iNSAN
içinde yasadiGimiz kainat sabit deGildir, deGiskendir. Düsünmek, bir takim sonuçlar çikarmak ve faydalanmak için yaratilmistir. Kötülük için deGil yüce maksatlar için var edilmistir. Onu akilci ve deneyci bir yaklasimla gözlememiz, yorumlayip sonuca varmamiz gerekir. insandan istenen yeryüzünde bir yer bulup orada mükemmel bir medeniyet kurmasidir. Tüm kainat parçalari birbirini tamamlayacak sekilde tam bir uyum üzere yaratilmistir. Yani insani Allah'a götüren muhtesem bir uyuma sahiptir. Kainatta çeliskinin olmadiGi ayetle sabittir.
Bu kadar muazzam ve mükemmel bir kainat kuvvet ve kudret sahibi bir Rab tarafindan yaratilmistir. Allah insana eserden müessire ulasma kabiliyeti vermistir. Materyalistlerin bu kainatin bir yaraticisi yoktur, kendi kendine olusmustur görüsünün hiçbir ilmi ve mantiki dayanacaGi yoktur.
Kur'an-i Kerim'de insanin görevi ve kainatin yaratilmasi ve düzeni hakkinda mülk suresinin ilk dört ayetinde su bilgi verilmektedir.
"Mutlak hükümranlik elinde olan Allah, yüceler yücesidir ve O'nun her seye gücü yeter. O ki hanginizin daha güzel davranacaGini, (Allah'in emirlerini kimin daha iyi uyguladiGini) sinamak için ölümü ve hayati yaratmistir. O mutlak galiptir, çok baGislayicidir. O ki, birbiri ile uyumlu yedi göGü yaratmistir. Rahman olan Allah'in yaratmasinda hiçbir uygunsuzluk göremezsin. Gözünü çevir de bir bak, bir bozukluk görebiliyormusun? Sonra gözünü, tekrar tekrar çevir de bir bak; göz (aradiGi bozukluGu bulmaktan) aciz ve bitkin bir halde sana dönecektir."
Bunu okuyup gören insan Allah'i (Mülk: 1.4) bilecek O'na inanacak ve yeryüzünü O'nun emirleri doGrultusunda imar ve islah ederek görev yapacaktir.

[iMG]http://static.flickr.com/30/40425496_58a962147b_b.jpg[/iMG]

Bugün 30 Mart 2006 R.Evvel:1 Mart:17 Kasim:143 Fatih Sultan Mehmet’in DoGumu (1432)

[iMG]http://static.flickr.com/22/40425485_41c2be3c83_b.jpg[/iMG]

MiSYONERLERiN METODLARi!Misyonerler, HiristiyanliGi yaymak için gittikleri ülkenin önce din

Bugün 31 Mart 2006 R.Evvel:2 Mart:18 Kasim:144 Varto ve Gevas’in Kurtulusu (1918)

[iMG]http://static.flickr.com/33/40425492_b7e9197c0e_b.jpg[/iMG]

ALLAH (C.C.) DiYOR Ki!
-Zalimlerden korkmayin benden korkun.
- Yalniz beni anin ki ben de sizi anayim.
-Bana sükredin.
- Sakin nankörlük etmeyin.
- Sabrederek ve namaz kilarak Allah'tan
yardim dileyin.
- süphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir.
- And olsun ki sizi biraz korku ve açlikla, bir
de mallar, canlar ve ürünlerden eksilterek deneriz.
- Sabredenleri müjdele.
- Yeryüzündeki seylerin helal ve temiz olanlarindan yiyin.
- seytanin izinden yürümeyin.
- Allah'in indirdiGi kitaptan bir kismini gizleyip onu az bir bedel ile deGistirenler (var ya) iste onlar karinlarini atesten baska bir seyle doldurmuyorlar.
- Kullarim beni senden sorarlarsa (bilsinler ki) gerçekten ben (onlara çok yakinim.
- Bana dua edince, dua edenin duasina cevap veririm.
- DoGru yolu bulmak için davetime uyun ve bana iman edin.
-(Mallarinizi) Allah yolunda harcayin.
- Kendi kendinizi tehlikeye atmayin.
- iyilik edin. süphesiz Allah iyilik edenleri sever.
- Size apaçik deliller geldikten sonra eGer yine de yan çizerseniz, bilin ki Allah gerçekten mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
- inkar edenlere dünya hayati süslü gösterildi.
- Yoksa siz, sizden öncekilerin baslarina gelenler sizin de basiniza gelmeden cennete gireceGinizi mi sandiniz?
- iyi bilin ki Allah'in yardimi pek yakindir.
- Allah iman edenlerin dostudur. Onlari karanliktan aydinliGa çikarir.
-Kafirlerin velileri ise taGuttur. (O da) onlari
aydinliktan karanliklara (sürükleyip) çikarir.
- Güzel bir söz ve baGislama, pesinden gönül kirma gelen sadakadan hayirlidir.
-Allah kafirler topluluGunu hidayete erdirmez.
-seytan sizi fakirlikle korkutur ve size çirkinliGi,
hayasizliGi emreder.
-Allah ise size kendi katindan maGfiret ve bol nimet vaadediyor.
Müslüman Allah (c.c.)in emirlerine teslim olmus kimsedir.

[iMG]http://static.flickr.com/30/40430164_d7ed0d2e7a_b.jpg[/iMG]

Bugün 3 Nisan 2006 R.Evvel:5 Mart:21 Kasim:147 Bereketli YaGmurlar

[iMG]http://static.flickr.com/30/40429748_3165ef1e2e_b.jpg[/iMG]

sEYTAN iNSANLARA DÖRT YÖNDEN GELMEKTEDiR
iblis, kendisine verilen uzun ömrünü tövbe edip, sükürde bulunarak kurtulusu için kullanmayacaGina karar vererek söyle dedi:
"Öyle ise beni azdirmana karsilik and olsun ki ben de onlari saptirmak için senin doGru yolunun üstüne oturacaGim.
- Sonra elbette onlara önlerinden, arkalarindan, saGlarindan, sollarindan geleceGim ve sen, onlarin çoklarini sükredenlerden bulmayacaksin!.. (Araf 16-17)
iblis, dört taraftan, y

Bugün 4 Nisan 2006 R.Evvel:6 Mart:22 Kasim:148 NATO’nun Kurulusu (1949)

[iMG]http://static.flickr.com/27/40429746_ebe8244441_b.jpg[/iMG]

ALLAH YOLUNDA CiHAD
"Allah yolunda cihad" islam dinine has bir kavramdir. Allah'in emridir. Bu kavramla "top yekün maddi-manevi varliGini Allah yolunda tüketmek" kastedilmistir. Çünkü Allah'in dini, mü'minden kendi uGrunda canini, malini feda etmesini, en samimi iliskiler içinde kudret, imkan ve gayretini sarf etmesini ister. Bir insanin iyi insan olmasi, suurlu bir müslüman olmasi ancak iyinin, güzeli, doGrunun, faydali olanin, adaletin hakim olmasi için yapacaGi çalismalarla ortaya çikacaktir. Cihad emri Kur'an'da en fazla zikrolunan emirdir.
Allah Teala söyle buyurur:
"Allah yolunda (nasil cihat etmeniz lazimsa öylece) hakkiyla cihad edin." (Hac-78)
iyiliGi emir, Kötülükten sakindirma Allah yolunda bir cihaddir. Bu açidan bakildiGinda; "Allah yolunda cihad" kavrami gerçekten genis sahali bir kavramdir. Zira "ma'rufu emr m

Bugün 5 Nisan 2006 R.Evvel:7 Mart:23 Kasim:149 G.Osman Pasa’nin Vefati (1900)

[iMG]http://static.flickr.com/30/40429744_2eba59f289_b.jpg[/iMG]

DOSTLUK iÇiN ARANACAK HUSUSLAR
Bir kimsenin dost edineceGi kimsede arayacaGi hususlar dörttür:
Birincisi: insani olgunluGa, hidayet yoluna ve doGruya sevk edip rehber olan akildir. Evet bir adamin dost edineceGi kimsede ilk aramasi lazim gelen sey akildir. Çünkü aklin ziddi olan ahmaklikla vasifli kimselerde saGlam muhabbet, daimi sevgi bulunmayacaGindan bunlarin dostluklari istenen faydanin hiçbirini veremeyeceGi gibi kötü sonuçlar doGurmaya sebep olmaktan da geri kalmaz.
ikincisi: Sahibini hayrat, hasenat, yardim ve iyiliklere sevk eden dindir.
Hükemadan biri "Arkadaslar arasindan iman, asalet, görüs ve edep sahiplerini seç ki; muhtaç düstüGünde sana yardimci, basin belaya girdiGinde yilmaz müdafaacin, yalnizlik zamanlarinda yakin dostun, sihhatli zamanlarinda süs ye zinetin olsun." demistir.
Üçüncüsü: Seçilen dostun ahlaki övülen, yaptiklari beGenilen kimselerden olmakla kalmayip daima hayri serre tercih eden hayri hos görüp halki onu yapmaya çaGiran, serri çirkin bilip halki elinden geldiGi kadar ondan alikoymaya çalisanlardan olmalidir.
Abdullah bin Mu'taz söyle diyor:
"serli dostlar turunç aGacina benzerler. Turunç aGacinin kendi kendini yaktiGi gibi serli ve bozucu dostlar da diGerlerinin bozulmasina yardim ederler."
Dördüncüsü: Her iki tarafin birbirine karsi olan sevgi, arzu, sohbet ve kavusma isteGinde bulunmasidir.
Ömer bir Mes'adet: "Kölelik, bilinen kölelikten ibaret deGildir. Asil kölelik; insanin kendi dostuna sadakat hususunda köle gibi bulunmasidir." demistir.

[iMG]http://static.flickr.com/25/40762314_9cfb899aa2_b.jpg[/iMG]

Bugün 6 Nisan 2006 R.Evvel:8 Mart:23 Kasim:150 Bursa’nin Fethi (1326)

[iMG]http://static.flickr.com/31/40762313_5d91d47b76_b.jpg[/iMG]

iHTiRASA VARAN SEVGi
"Nefs

Bugün 7 Nisan 2006 R.Evvel:9 Mart:24 Kasim:151 sair Baki’nin Vefati (1789)

[iMG]http://static.flickr.com/28/40761218_ab0d6731f5_b.jpg[/iMG]

KAiNATiN EFENDiSi HZ. MUHAMMED (S.A.V.)
Peygamber efendimiz, dünyada yasamis, yasayan ve yasayacak olan bütün insanlarin en yücesi en faziletlisi ve en büyüGüdür. Peygamberimiz alemlere rahmet olarak gönderilmistir. Kur'an'da söyle buyurulmaktadir. "(Resulüm) Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik" (Enbiya: 107)
Allah yoluna yönelmek isteyen her insan için tutulacak en doGru yol Peygamber (s.a.v.) efendimizin yoludur. Bunun için biz müslümanlar Peygamberimizin hayatini, yasayisini iyi bilmemiz gerekmektedir.
Ahzap suresi 21. ayette Rab'bimiz söyle buyurmaktadir. "Andolsun ki, Res

Bugün 10 Nisan 2006 R.Evvel:12 Mart:27 Kasim:154 Fevzi Çakmak’in Vefati (1950)

[iMG]http://static.flickr.com/31/40760876_aa0a38a65e_b.jpg[/iMG]

ALLAH (c.c.)'in SUBUTi SiFATLARi
Rab'bimizin Kemal sifatlarindan subuti sifatlari; Hayat, ilim, irade, Kudret, Semi, Basar, Kelam, Tekvin sifatlari vardir.
Bu sifatlan Kisaca söyle açiklayabiliriz.
HAYAT: Dirlik demektir Allah (c.c.) bir tek olan, kendi zatina mahsusu bir hayat sifati ile sifatlanmistir.
iLiM: Bilmek, idrak etmek sifatidir. Allah (c.c.) süphe yok ki her seyi bilir.
iRADE: Dilemek, tercih etmek sifatidir. Allah (c.c.) dilediGi seyleri mutlaka yapandir.
KUDRET: Zenginlik, zor, hayat sahiplerine mahsus kuvvet manasindan bir sifattir. O, her seye hakkiyla gücü yetendir.
SEMi: isitmek kuvvetidir. Allah (c.c.) isitme sifati ile sifatlanmistir. Allah (c.c.) her seyi hakkiyla isitendir.
BASAR: Göz ve görme kuvveti demektir, Allah (c.c.) kendi sanina layik bir sekilde Basar (görmek) sifati ile sifatlanmistir. O, her seyi hakkiyla görendir.
KELAM: Bir manayi ifade eden, bir maksadi anlatan söz demektir. Allah (c.c.) kelam sifatina sahiptir.
TEKViN: Var etmek icad etmek manasinadir. Allah (c.c.) yoktan yaratir, yarattiGini da yok eder.

[iMG]http://static.flickr.com/22/40822407_65ff2df393_b.jpg[/iMG]

ALiMLERiN ÖLÜMÜ
Herkes ölür amma, dem

Bugün 11 Nisan 2006 R.Evvel:13 Mart:28 Kasim:155 Otlukbeli Zaferi (1471)

[iMG]http://static.flickr.com/23/40822404_7b77c6e24a_b.jpg[/iMG]

iKi AKiL
Tabii Akil Müktesep (kazanilan) akil
1. Tabii akil: Asil olan hakiki akildir. Teklif bu akla yapilir. Noksanlik kabul etmez. insanlari hayvanlardan ayiran yegane sey bu akildir. Ne zaman insanda bu akil tamam olursa, akilli ismini almasina ve noksanliktan kurtulmasina sebep olur.
Kisinin akli tamam olunca is ve maksatlari ile yaptiklari da tamam olur.
Peygamberimiz (s.a.v.) "Akil kalbde hak ile batili ayird eden bir nurdur" buyurmuslardir, insan bu akil ile mükellef olur.
2. Müktesep (kazanilan) akil: Tabii aklin neticesi olup, ilmin sonu siyasetin sihhati, fikrin isabeti ve mahiyetlerinin tamamidir.
Bu akil ihmale gelmez; kazandikça gelisir.
- Kisinin ömrü uzadikça bedeninin kuvveti azalsa bile aklinin kuvveti artar denmistir.
Düsünürler "Akillanmak istersen tecrübeler kafi, ders istersen devraninin deGismesi yeterlidir" demislerdir.
- Tecrübe aklin aynasi, gurur cehlin aci meyvesidir.
- Geçmis gelecekten haber vermektedir. Zeki insanlarin tecrübeleri ibret bakimindan kafirdir.
Rabbimiz akli kullanmakla ilgili Yunus suresi 100, ayette söyle buyurmaktadir. ".... (Allah) akillarini kullanmayanlari pislik içinde birakir."

[iMG]http://static.flickr.com/25/40822403_0d5370e3fb_b.jpg[/iMG]

Bugün 12 Nisan 2006 R.Evvel:14 Mart:30 Kasim:156 ilk Uzay MekiGi’nin Firlatilmasi (1981)

[iMG]http://static.flickr.com/29/40822402_115f681faf_b.jpg[/iMG]

AMAN HAK GEÇMESiN!
islama göre ticar


Kültür ve Toplum

MollaCami.Com